תמיכה

הערכת עובדים

Group of people working out business plan in an office

הערכת עובדים היא שיטה בה ביצועי העובדים מוערכים על ידי מנהל הארגון או המפקח. כדי לבצע הערכת עובדים מדויקת יש לבצע מספר תהליכים כמו איסוף וניתוח של נתונים המעידים על הערך היחסי של העובד לארגון, על ההצלחות והכישלונות של העובדים, על נקודות החוזק והחולשה שלהם ועל התאמתם לקידום לקראת תפקידים בכירים בארגון.

הערכת עובדים – המטרה?

לביצוע הערכות עובדים יש מספר מטרות:

1. ההערכה מאפשרת לזהות כישורים ותכונות של מנהיגות בין העובדים ולשמש כבסיס להחלטות של קידום עובדים, העלאות שכר, מתן תגמולים ותמריצים, הגדרות משמעתיות ועוד.

2. הערכת עובדים מסייעת לשמירה על קשר בין העובדים לבין ההנהלה ובין העובד לבין הכפופים לו. את השאלונים על הערכת עובדים מעבירים בין כולם, בין העובדים הבכירים לבין הכפופים להם כאשר כל אחד מעניק חוות דעת אובייקטיבית. כך יכולים הממונים לדעת איך מעריכים אותם העובדים הכפופים אליהם והעובדים הזוטרים יכולים לנצל את ההזדמנות ולהביע את דעתם על המנהלים, על אופן תפקודם, על אישיותם ועוד. כאשר הכול נעשה במקצועיות וללא שיקולים זרים, השאלונים שממלאים העובדים יגרמו להידוק הקשר ולהבנה בין הדרגים השונים בארגון.

היתרונות הבולטים בהערכת עובדים מבוקרת 

הערכת עובדים מאפשרת לאנשי כוח האדם ומשאבי האנוש בארגון להכיר היטב את העובדים, את הכישרונות ואת התכונות שלהם, לזהות את בעלי הביצועים הטובים ביותר ולרתום אותם לטובת הארגון הן באמצעות קידום או בתפקידי התנדבות.

כאשר תהליך ההערכה של העובדים מתבצע נכון הוא מעורר מודעות אישית בין העובדים, מגדיל את המעורבות האישית בכל רמות הארגון ומאפשר את הבנת ההתנהגויות הנדרשות לשיפור האפקטיביות של הארגון.

"מדדי ההערכה מורכבים משני פרמטרים, התנהגות ותכונות.
התנהגות העובדים לא חייבת לבוא לידי ביטוי רק בביצוע התפקיד, אלא גם ביחס אישי, בעזרה לאחרים, בהתנדבות, במעורבות בארגון ועוד. מאחורי הרעיון של הערכת התכונות עומד הרציונל כי לתכונות שונות כמו למשל יושר, ביטחון עצמי, כושר מנהיגות ועוד יש השפעה על ההצלחה בתפקיד. בשנים האחרונות גוברת ההכרה כי כדי להעריך נכון את העובדים יש לבצע את ההערכה על שקלול של מספר חוות דעת. בהתאם לשיטה זו מועברים שאלוני ההערכה בין מנהלי העובד, בין הכפופים לו ובין העמיתים לעבודה."

מחפשי עבודה?

קורות חיים יש לשלוח למייל prizantrinattop@gmail.com

צור קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם