תמיכה

ניהול סיכונים

ניהול סיכונים | טופ

מערכת ניהול סיכונים

לקבלת מידע נוסף מנציג

ארבעה דברים שחשוב לדעת בתהליך הערכת סיכונים

ניהול סיכונים הוא תהליך העוסק ביצירת תשתית שתעניק לארגון הגנה מפני סיכונים אפשריים. התהליך מאפשר לכל ארגון או בית עסק לזהות את הסיכונים האפשריים, להגדיר את רמת הסיכון וליצור תהליכי פעולה שיאפשרו את ההתמודדות עם הסיכונים ואת דרכי הפעולה נגדם. תהליך ניהול הסיכונים שונה מארגון לארגון בהתאם לסוג הפעילות וליעדים העסקיים של כל ארגון.

ניהול סיכונים – כמה מושגים שחשוב להכיר

סיכון הוא אירוע שהתרחשותו עלולה לפגוע בארגון או בעובדים. הפגיעה עלולה לגרום לנזקים לרכוש החברה, לבריאות העבדים לנזקים גופניים או נפשיים.

ניהול סיכונים הוא תהליך שבו מזהה הנהלת הארגון את הסיכונים העלולים לסכן את הארגון, להעריך את המשמעות שלהם, את סבירות ההתרחשות שלהם ואת הדרכים היעילות ביותר להתמודד אתם. תהליך ניהול סיכונים הוא תהליך שבו תתעדף החברה את הטיפול במניעת הסיכון, תפעל לצמצום החשיפה אליהם ותגדיר את האסטרטגיות המתאימות להתמודדות עם הסיכונים.

תהליך ניהול סיכונים יכין כל ארגון וכל עסק לקראת התמודדות עם סיכונים עתידיים, יאפשר לו יכולת שליטה במצב, יכין את העסק לקראת התמודדות עם סיכונים אפשריים ויעניק לו יתרונות עסקיים וכלכליים במצבי סיכון שונים.

מאפייני הסיכונים נקבעים לפי האופי הייחודי של כל בית עסק, אך יש מספר סיכונים המשותפים לארגונים ולבתי עסקים רבים.

  • סיכונים תפעוליים אלו סיכונים הפוגעים בתשתיות של הארגון.
  • סיכונים פיננסיים הם סיכונים כספיים כמו הפסדים, הונאה, השקעות כושלות, נפילה של מניות החברה, סיכוני מטבע, בעיות אשראי ונזילות ועוד.
  • סיכונים משפטיים כוללים חשיפה לתביעות משפטיות, אחריות משפטית ועוד.
  • סיכונים תדמיתיים העלולים לפגוע במוניטין של בית העסק, בשמו או באמינות שלו.
  • סיכונים נוספים כמו מלחמות, פגיעות טבע, פגיעה בנכסים פיזיים, במבנים, בציוד ובעיות באבטחת המידע.
  • קימות שתי שיטות להערכת הנזק העלול להיגרם לארגון, השיטה הכמותית והגישה האיכותית. השיטה הכמותית תנסה לאמוד כמה כסף יעלו לנו הנזקים והשיטה האיכותית תגדיר את רמת הנזק, גבוה, בינוני או נמוך.

חישוב הסיכון נמדד בהתאם לסבירות המימוש שלו. בהתאם לכל הנתונים הנ"ל תחליט הנהלת הארגון מהו התקציב המתאים לכל סוג של סיכון.

מחפשי עבודה?

קורות חיים יש לשלוח למייל prizantrinattop@gmail.com

צור קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם