בניית קהילות ארגוניות במרחב הדיגיטלי:
מדריך למנהלים
תמיד רצית לדעת על בנית קהילה ארגונית שמביאה לך ערך?
בשביל זה אנחנו כאן!
המרחב הדיגיטלי הפך להיות מרכז הכובד של פעילותנו, גם בעולם העסקי. קהילות ארגוניות מקוונות הן כלי רב עוצמה לקידום שיתוף פעולה, חדשנות ומעורבות עובדים. מאמר זה נועד לספק למנהלים בכירים כלים מעשיים לבניית קהילה ארגונית מוצלחת, שתהווה מרכז ליצירת ערך משותף.
בחירת הפלטפורמה המתאימה
הבחירה בפלטפורמה המתאימה היא הבסיס להקמת קהילה ארגונית מוצלחת. יש לשקול מספר גורמים:
גודל הארגון וגודל הקהילה
מהו גודל קהל היעד שלכם? האם אתם רוצים לנהל את העובדים כקהילה? האם תרצו לייצר קהילה לבעלי העניין/לתורמים או לכלל הלקוחות?
תכונות נדרשות
חפשו פלטפורמה שמאפשרת יצירת קבוצות משנה, שיתוף קבצים, ניהול אירועים וירטואליים, ניתוח נתונים על פעילות הקהילה ועוד.
תקציב
כמה אתם מוכנים להשקיע בחיזוק הקהילה? האם תרצו פלטפורמה מובנית יותר או ללכת על רשת חברתית?
תוכנית עבודה ארגונית שקופה
כדי להבטיח שהקהילה תשרת את מטרות הארגון, יש ליצור תוכנית עבודה ברורה ומדידה. תוכנית עבודה שקופה מסייעת לקהילה להבין את הערך שבה, ותעודד השתתפות פעילה. עדכנו בזמן אמת על התקדמות הפרויקטים ואפשרו לעובדים להבין את החזון הארגוני ולהרגיש חלק מהתהליך.
התוכנית צריכה לכלול:
- יעדים: מה אנחנו רוצים להשיג? למה היעד הזה נבחר? איך נדע שהגענו לשם ואיך נמדוד את זה?
- תוכניות/פעילויות: "האבנים הגדולות" תחת כל יעד שיובילו את הארגון קדימה. גם כאן, איך נדע שהצלחנו?
- אבני דרך: תחת כל תוכנית או פעילות יש מספר אבני דרך שיובילו אותנו להצלחת התוכנית.
התייעצות עם הקהילה
אחד היתרונות המרכזיים של קהילות דיגיטליות הוא האפשרות לקיים דיאלוג מתמיד בין מנהלים לעובדים או בין הארגון לקהילה שלו. כדי לתת לכל משתתף את ה"קול" שלו ולאפשר לכל אחד לקבל תחושת משמעות, חשוב לנהל איתם שיח. אנחנו קוראים לזה תכנון משתף.
ניתן להשתמש בקהילה כדי:
לאסוף רעיונות
פורומים לשיתוף רעיונות חדשים.
לבצע התייעצויות
השתמשו בסקרים בטקסט פתוח וסגור והזמינו את חברי הקהילה להציע פתרונות.
לקבל החלטות
הזמינו את הקהילה לקחת חלק מתהליך קבלת ההחלטות.
תוכן ואירועים וירטואליים
במרחב הדיגיטלי עליו אנו מדברים, הקפידו על להביא תוכן שייצור ערך לקהילה, ביניהם אירועים וירטואליים. ניתן לקיים הרצאות מומחים וסדנאות אינטראקטיביות. בהמשך, ורק כאשר הקהילה תתגבש באמת, לכו על מפגשים חברתיים, מפגשים לא פורמליים כדי לעודד קשרים בין אישיים.
למה דווקא עכשיו?
- בדיוק סיימנו את ינואר וסגרנו את תוכניות העבודה לשנה הקרובה - זה הזמן הנכון לתכנון ולבנות בסיס יציב!
- אנחנו לא ליד אף חג קרוב שיעצור את העבודה השוטפת שלנו, זמן מעולה להניע ולהתחיל ליזום דברים חדשים ללא הפרעה.
- חיזוק הקשר לקהילה של כלל העובדים (וגם של העובדים החדשים). זה הזמן הנכון לבחון מחדש את שביעות רצון העובדים בארגון ועבדו על חיזוק תחושת השייכות לארגון. אנחנו מניחים שהארגון שלכם גייס מספר עובדים בשנה האחרונה, שלבו אותם בקהילה החדשה שלכם והקלו על ההטמעה שלהם בארגון.
וכאן בדיוק אנחנו נכנסים! אתם מתרגשים?
אחרי שהבאנו טיפים מעולים ליצירת ובניית קהילות בארגון, בין אם אתם אנשי ניהול קהילה או לא, נכון שתיתנו לנו צ'אנס. בכל זאת, אנחנו מדברים מהלב.
משיקים את תובנות HR לניהול תקשורת ארגונית! הפלטפורמה מאפשרת לנהל תוכניות עבודה, להתייעץ עם עובדים או הקהילה, ולנהל קהילות לפי מיקום או תחום עניין – הכל במקום אחד!
הנה כמה תמונות מהמערכת שיראו לכם למה תובנות היא בכלי הנכון ביותר לניהול התקשורת הארגונית:
עמוד קהילות
עמוד ראשי עם כלל העדכונים
עמוד ניהול קהילה
עמוד תוכניות העבודה האסטרטגיות
שקופית קודמת
שקופית הבאה