תמיכה

סט פתרונות הוליסטי לאתגרי עולם הרפואה

<מתוך הרצאה בכנס הרפואה השנתי של ILAMI, האיגוד הישראלי למערכות מידע ברפואה> מרצים: זיו וינדיש, מנהל מוצר ותחום פתרונות Nemala, ACE וערן סטרול, Head of GRC – טופ סולושיינס.

טופ סולושיינס מציגה : סט פתרונות הוליסטי לאתגרי עולם הרפואה : Prom's מדידת איכות הטיפול, מדידה וניטור חווית מטופל, בקרת איכות ואקרדיטציה, הפצת נהלים, מדידת יעדים וניהול סיכונים.

הפתרונות שלנו מבוססים על 2 פלטפורמות :
ACTION BASE – מערכת המאפשרת ניהול החלטות ומשימות, פרויקטים ורגולציה.
NEMALA –פלטפורמה ליצירת טפסים חכמים העברה לקהל יעד מוגדר, איסוף נתונים וניתוחם.

הפתרונות שלנו עונים על 2 אספקטים מרכזיים של הארגון הרפואי:
1. ניהול הקשר עם המטופל – חווית לקוח/מטופל
2. התנהלות פנים ארגונית – ניהול המשאב האנושי, הצבה, מדידה ובקרת יעדים, אקרדיטציה.
את ההתמחות שלנו רכשנו יחד עם השותפים שלנו לדרך: כללית, מכבי, מאוחדת, שיבא, בלינסון, אסף הרופא, אסותא, ברזילי, רמב"ם ועוד! כך שכמעט ואין ארגון בריאות היום שאנו לא עובדים עימו.

ארגוני הבריאות הינן הארגונים המרכזיים והמובילים בהשקעה של משאבים לניהול חווית לקוח.
המטופל במרכז והמרכז הרפואי מתקשר עימו במגוון ערוצים, אם זה דרך האתר אינטרנט, או באמצעות קיוסקים בבתי החולים, או באמצעות אפליקציות ועוד!
המערכת שלנו בנמלה + מאפשרת לארגוני הבריאות לנטר למדוד ולבקר את כל מסע הלקוח | customer journey בכל ערוצי התקשורת מולו, אם זה באוף ליין או באון ליין.
את המידע שנאסף אנו יודעים לנתח ברמות שונות על פי צרכיי המרכז הרפואי.
ניהול נכון מספק גם למרכז הרפואי וגם למטופל יתרונות רבים:
למטופל – מידע זמין שעל בסיסו מבצע תהליך קבלת החלטות
לארגון – איכות הטיפול , ייעול התהליכים על סמך קולו של הלקוח וזיהוי צווארי בקבוק במערכת .
המידע הנאסף נשמר הן לידע השוטף של הרופא והן לסטטטסיטיקות| למחקרים.

פתרון ה PROMS – עוזר לארגונים הרפואיים ליהנות מחכמת ההמונים . המערכת מנתחת את המדדים הנאספים באמצעות סקרים רציפים אשר מתעדים את הנתונים של המטופל לפני , במהלך ואחרי הפרוצדורה הכירורגית (באם יש פרוצדורה שכזו) ומציבה לנו באנצ'מארק על המדדים השונים. לדוגמא : אם אני מטופל בן 60 עם קטרקט , אני יכול לבחון באמצעות חכמת ההמונים הנאספה במערכת מה הסיכוי שלי בגיל זה להחלמה מלאה, להצלחת הטיפול, הערכת זמן התאוששות וכו'.
המערכת מאפשרת למרכז הרפואי לקבל התראות על נסקרים אשר חורגים מהנורמה המתקבלת ולטפל בזמן אמת במטופל.
מדדי הפרומס בודקים מצבים מנטליים ופיזיים על פי טבלאות T SCORE / AGES , ומספקים מגוון כלי אנליזה לרופאים אשר עוזרים בניתוח מידתיות ההשפעה של הפרוצדורות הרפואיות השונות.

פתרון ה ACE – customer experience
מאפשר לנו לשמור על קשר רציף עם המטופל . ה ACE מודד שביעות רצון המטופל מהמחלקות השונות בארגון בנקודות זמן שונות . בשונה מסקר שביעות רצון שנתי כללי, ה ACE יוצר דיאלוג רציף סביב חווית השירות ומאפשר ניטור בזמן אמת.
איך זה עובד?
סקר נשלח למטופל בזמן השהיה שלו בבית החולים, לפני הניתוח ואחרי הניתוח. הסקר בודק פרמטרים אשר הוגדרו במערכת על חווית השירות , איכות הטיפול, רמת ההייגינה ועוד. את המיגע המערכת מנתחת ומציגה בתצורת עקומה  עם מנגנון התראות, כך כאשר ישנה חריגה מהנורמה או מהמדדים שהגדרנו, נוכל לספק מענה אמיתי ומהיר לתקלות בזמן אמת.
לדוגמא: אם מרכז רפואי מעוניין לעקוב אחר רמת ההיגיינה במתקן, הוא ישאל שאלות כמו: האם הרופא שטף ידיים טרם הבדיקה, האם ישנו סבון מחטא בעגלת המיטה ועוד שאלות בנושא וכך נמדדות המחלקות השונות ואף עובדי המתקן בשקיפות מול המחלקות האחרות ונוצר מנגנון מעקב אחר רמת ההייגינה במתקן.

בקרת איכות ואקרדיטציה – בתוך המערכת Nemala+ ניתן לבנות את תכנית האקרדיטציה השנתית.
בהתאם לתכנית ה"אחות הכללית" ומי שמנהל את בקרת האיכות יכול באמצעות טבלט למלא את הבקרות השונות לדווח על הנעשה במחלקות בזמן אמת. המערכת מציגה את הנדרש מכל מחלקה, תוך מילוי הבקרות מוצגות החריגות מהנורמה כך מתאפשר מענה ותיקון בזמן אמת ישירות מהשטח.

נגישות
– אחד מהתקנים שבית החולים מחוייב אליהם הוא נגישות מבנים לבעלי מוגבלות.
באמצעות טופס רספונסיבי מכוון ומוגדר מראש אנו יכולים להזין את הנדרש על פי חוק ובכך לייצר סטנדרט מוגדר למבנים ולהקל על הבקר איכות להנגשת מבנים .

ניהול סיכונים
– הניהול סיכונים בעולם הרפואה מקביל לניהול סיכונים בעולם התעופה .
במקום להתבסס רק על דיווח אירועים ובעקבותם הצפת סיכונים אנו מציגים מתודולוגיה שבה אנו כל הזמן מציפים סיכונים על ידי מיפוי שוטף יומי במחלקות. כל פעילות חדשה מקבלת הערכה באמצעות סקר.  את קווי ההגנה בתוך בתי החולים אנו מחברים לתוך עולם הבקרות שאנו עושים באופן שוטף לניהול הסיכונים ובכך מתקבל הסיכון השיעורי . בדרך זו כל מנהל מחלקה יכול לצפות בסיכונים ולהיערך בהתאם.

מחפשי עבודה?

קורות חיים יש לשלוח למייל prizantrinattop@gmail.com

צור קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם