תמיכה

5 טרנדים שמנהלים בתחום משאבי אנוש חייבים להכיר בשנת 2017

5 מגמות שמנהלי משאבי אנוש חייבים להפנים בשנת 2017

השנה תהליך הערכת ביצועי העובדים יהפוך לגמיש יותר, מנהלי משאבי אנוש יצטרכו לאמץ מיומנויות של מנהלי שיווק ומערכות טכנולוגיות מבוססות ענן יתפסו תאוצה. הנה מספר מגמות בתחום ניהול משאבי האנוש שכדאי לכם להכיר.

מאמר מאת: חן מסקוביץ

 1. מנהלי משאבי אנוש יתנהלו כמו מנהלי שיווק

נושא גיוס וניהול הטאלנטים מייצר לא מעט תחרות על לב המתמודדים ולפי מאמר שפורסם לפני מספר חודשים במגזין "Harvard business review"  אימוץ מיומנויות מעולם השיווק יכול לסייע למגייסים ומנהלי משאבי האנוש לנצח בקרב. ממש כמו שמנהלי שיווק חושבים על נקודות המפגש (touchpoints) עם הצרכן (מפרסומת בפייסבוק ועד מודעה בעיתון) כך גם מנהלי משאבי אנוש יתחילו לחשוב על נקודות מפגש עם העובד או העובד הפוטנציאלי. ממש כמו שחלומו של כל מנהל שיווק הוא שהלקוח ישתף בחוויה שלו עם המוצר או השירות, כך גם מנהלי משאבי אנוש צריכים השנה ללמוד יותר איך לייצר סביב העובדים חוויה שהיא מעבר לעבודה השוטפת, ולתת לעובדים את הכלים להעביר את החוויה הזאת הלאה (למשל לשתף תמונה ברשתות חברתיות מאירוע חברה).

2. מיקוד במסע העובד ובמסלול פיתוח אישי

אז נכון שהשיח על "העובד במרכז" הוא לא חדש, אבל השנה עולם משאבי האנוש יתמקד במסע ובמסלול החוויתי הייחודי של העובד בחברה. משמעות המסע היא שארגונים חייבים לפתח לעצמם כלים שמסוגלים לשלב בין הסביבה הפיזית, הטכנולוגית והתרבותית כדי שהעובד לא רק ירגיש שהוא מסופק אישית ומקצועית, אלא שהוא יהיה מעורב ומחובר ברמה רגשית.  ארגונים יתמקדו השנה בלהפוך את מקום העבודה למושך יותר עבור העובדים, בעיקר הצעירים יותר, שיודעים מה הם רוצים מעצמם מקצועית ולא מתביישים לדרוש. מנהלי משאבי אנוש מצידם, צריכים להתחיל לעבוד עם מערכות שיאפשרו להם לייעל את התהליכים מצד אחד, ומצד שני יאפשרו לעובדים לבטא את הצרכים האישיים שלהם.

מערכת נמלה פלוס היא הדבר הבא בתחום הערכת העובדים. בואו להכיר אותה מקרוב בכנס מיוחד. להרשמה חינם לכנס

3. מהערכת עובדים איכותנית לאינדיבידואלית

בשנים האחרונות, עם הכניסה של דור ה-Z  והY- לשוק העבודה, תחום הערכת העובדים והערכת ביצועים הפך מתהליך מסורבל, שכלל עשרות שאלות, ממוצעים והתפלגויות לתהליך איכותני שכולל יותר שיח ושאלות פתוחות. המגמה הזאת תמשיך גם השנה עם מיקוד בכל עובד באופן אינדיבידואלי. השינוי הזה גם ניכר במערכות הטכנולוגיות שמשמשות את מנהלי משאבי האנוש וצריכות להתאים עצמן למגמה. לא עוד מערכות שמתבססות רק על ציונים, אלא מערכות חדשות כמו מערכת נמלה פלוס. מדובר במערכת שמתאימה במיוחד גם לעולם ה- SMB (עסקים קטנים ובינוניים) ולא רק לארגונים גדולים, שמותאמת במיוחד לניהול תהליך אינדיבידואלי, היא אינטואיטיבית מאד, בעלת ממשק משתמש ויזואלי נוח ומראה צעיר וחדשני

4. מעבר למערכות ממוחשבות וקלות יותר מבוססות ענן

כל הנושא של בינה מלאכותית, רובוטים ותהליכים דיגיטליים אוטומטיים מתחיל לחלחל גם לעולמות הניהול של משאבי אנוש, והמערכות הממוחשבות הגדולות מפנות את מקומן למערכות חכמות וקלות יותר מבוססות ענן. הסיבות המרכזיות למעבר הן שמערכות גדולות לעתים נחשבות לפחות גמישות והן לאו דווקא מגדילות את האפקטיביות של התהליך. המערכת החדשה נמלה פלוס למעשה פותחה בהתאם לצורך הזה בטכנולוגיות  קלות יותר לתפעול. המערכת לא מצריכה התקנה או הדרכה והיא יושבת על ענן מאובטח ומוצפן. הטמעת מערכת טכנולוגית מתקדמת שמסוגלת לייצר משובים יעילים יותר ולנהל תהליך הפקת לקחים אפקטיבי יותר תאפשר למנהלים להתרכז במה שחשוב באמת –בתהליכים של העובד, במסע שהוא עובר בחברה וביכולת לפתח איתו שיח רלוונטי יותר. 

5. ממשוב שנתי לפידבק מיידי

הדור הצעיר שנכנס לשוק העבודה מאופיין בתקשורת ישירה, פתוחה ומיידית. מדובר בדור שמשתף את החוויות הפרטיות שלו ברשתות החברתיות בכל רגע נתון, ללא מסננים והפילטרים היחידים שיש לו הם הפילטרים לתמונות האינסטגרם. ההתנהגות הזאת הפכה להיות חלק בלתי נפרד גם בתרבות הארגונית, ולא מעט עובדים שמנהלים שיח מקצועי ואישי פתוח על בסיס יומיומי עם הבוס או צוות העבודה המקצועי מה שלעתים מייתר את שיחות המשוב השנתיות. לא מעט חברות יעברו השנה לתהליך של מתן משוב לאורך כל השנה ולא רק פעם בשנה, מה שיצריך מערכות גמישות וקלות לתפעול שיסייעו לייעל את תהליך הערכת ביצועי העובדים ויהפכו אותו לרלוונטי יותר לעידן הנוכחי

בואו להכיר את נמלה פלוס שתאפשר לכם לנהל תהליך הערכת ביצועים לעובדים קל, מהיר ויעיל בכנס מיוחד של חברת טופ סולושנס

מחפשי עבודה?

קורות חיים יש לשלוח למייל prizantrinattop@gmail.com

צור קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם