מערכת ניהול משימות
בישראל, כאשר ספק מרכזי של התעשיות הביטחוניות והאוויריות החליט לנהל את משימותיו והחלטותיו הפנימיות, עלה צורך בפתרון חדש שלא היה זמין בתוך החברה. זה לא היה עניין טריוויאלי משום שהתעשייה האווירית עושה הכול ללא צורך במיקור חוץ. מלבד יישומי ERP מסוימים, כל עשרות היישומים שבשימוש 15,000 העובדים של החברה פותחו ושייכים לתעשייה האווירית

פרופיל חברה

בתעשייה האווירית עובדים ופועלים האנשים הטובים והמבריקים ביותר, שחלקם גויסו היישר מיחידות העילית של צה"ל. מתקני החברה, שליד שדה התעופה הראשי, ועובדיה נמצאים תחת בדיקה קפדנית באופן קבוע. ובכל זאת, התעשייה האווירית, החברה הענקית הזו, עם היררכיה מסודרת וידועה עמדה בפני בעיה, איך מבצעים מעקב אחר המשימות, בעיה שהצריכה פתרון מהיר.

עם שש חטיבות, המחולקות למפעלים שונים כשכל אחד מהמפעלים הללו מנוהל באפן אחר, עץ ההחלטה הוא גדול ורחב. לפיכך, כל משימה שהוקצתה מגדילה את הסיכון שדברים יפלו בין הכיסאות. שליחת דואר אלקטרוני אינה מספיקה, מכיוון שההוראה אמנם נשלחה אבל איך המנהל מוודא שהיא אכן תבוצע? איך יכולים מנהלים מהדרג העליון לפקח אחר מימוש הוראותיהם? ואכן, להנהלה הבכירה היה קושי רב במעקב ופיקוח על ההחלטות רבות מהישיבות והדיונים.

QM7

יחיאל גולן, דירקטור לניהול איכות בתעשייה אווירית מתמצת: "בכל שנה, ישנן עשרות אלפי משימות המוקצות, ומאות מפגשים שמתקיימים. דמיינו מעקב ופיקוח על כל זה." היה ברור כי נדרשת מערכת בכדי לבצע שינוי. התעשייה האווירית הייתה מצליחה, ככל הנראה, לפתח יישום שיוכל לפתור את הבעיה, אבל לא היה צורך, QM7 כבר הייתה קיימת ונתנה את המענה לצורך משום שהיא פותחה לפתור בדיוק את האתגרים הללו. יתרה מכך, QM7 כבר פתרה את נושא הסיווג אותו היו נדרשים לפתור מפתחים מבית. תעשייה אווירית עשתה את הבלתי יאמן ואימצה את QM7 לניהול המשימות בארגון: כל עובד מגדיר ומבצע משימות ברמתו ועל פי הסיווג הניתן לו. דוחות אודות המשימות נוצרים באופן אוטומטי וזמינים למנהלים הממוקמים גבוה יותר בשרשרת.
QM7 הוא הכלי המאפשר לנו לבצע מעקב אחר המשימות הקטנות ביותר לדאוג לביצוען.
התעשייה האוירית
רמי סרטני
CIO

יישום

QM7 הוא חלון הראווה ליעילות של תעשייה אווירית. כל שלושה חודשים ההנהלה הבכירה מתחילה את הרבעון על-ידי ניתוח הממצאים: כמה פגישות; מי נכח? איך משימות שלי חלחלו מטה לטובת השגת המטרות שהצבתי? רמי סרטני, מנהל מערכות מידע ראשי של התעשייה האווירית יודע מה QM7 אומרת במונחים ריאליים: "הזרמת מידע חיוני. אנו מתמודדים עם מאות מיליוני דולרים ולוחות זמנים קצרים מאוד. QM7 הוא הכלי המאפשר לנו לבצע מעקב אחר המשימות הקטנות ביותר לדאוג לביצוען." בפורטל הארגוני של התעשייה האווירית ישנה המחשה ייחודית אודות ההסתמכות על QM7. בכל זמן, כל עובד יכול לגשת לפורטל ולראות את סטטוס המשימות שלו. משימות בירוק הן כאלו שהושלמו ומשימות באדום הן משימות שטרם הושלמו. QM7 לא רק סיפקה תוכנה לתעשייה אווירית. זה היה מאוד חשוב להעתיק פנימה את הפתרון ללא צורך במיקור חוץ, כולל תמיכה טכנית קבועה. צוות שביל היה זמין בכל עת כדי לענות על שאלות ולעזור עם יישום מסיבי של למעלה מ-8,000 משתמשים. "את QM7 היה קל ליישם כמו כל דבר שאנחנו מפתחים בעצמינו. בגלל תפקידי בתעשייה האווירית, כל בעיות התמיכה הטכנית מגיעות אלי אוטומטית. לעתים רחוקות אני זקוק לסיוע, אבל אם אזדקק אני יודע שאקבל, עזרה מידית.” אומר גולן. התעשייה האווירית לישראל היא חברה חזקה ועוצמתית שנושא האבטחה שלה הוא בעל חשיבות עליונה. עם מערכות הגנה חשובות ביבשה ובים, מערכת האבטחה דומה לזו של בנק גדול ואולי אף יותר. באבטחה זו תלויים מיליוני אנשים , מערכות נגד טילים, מערכות ניווט ואפילו מטוסי מנהלים סילוניים המסתמכים על הטכנולוגיה של תעשייה אווירית. אילוצי זמן ותקציב הינם חשובים ביותר, ו-QM7 הינה רכיב חיוני ומרכזי בשמירת יתרונה התחרותי. "שיתוף מידע הוא עורק החיים עבור התעשייה האווירית. עם לוח הזמנים הלחוץ שאנו חייבים לעמוד בו, QM7 נותן לנו את הטוב ביותר בכדי שנוכל להוביל." אומר רמי סרטני.
"בכל שנה ישנן עשרות אלפי משימות ומתקיימים מאות מפגשים. תארו לעצמכם לעקוב אחרי כל זה."
התעשייה האוירית
יחיאל גולן
דירקטור ניהול איכות