חברת QM7 הכריזה על רים מקלדה עוזרת מנכ"ל לפיתוח ארגוני של עיריית בית שאן כמנהיגת החודש. רים נבחרה הודות ליישום מדיניות מורכבת ואסטרטגית לכדי עשייה.

רים מקלדה, בעלת תואר שני (M.P.A) מאוניברסיטת חיפה, הגיעה לעיריית בית שאן כצוערת במסגרת תכנית צוערים לשלטון מקומי מטעם משרד הפנים ועמותת עתידים. "בחרתי בבית שאן מתוך אמונה בפוטנציאל הטמון בפריפריה ומשום שאני מאמינה בסלילת ובניית דרך משמעותית שתשפיע על הכלל".

בתפקידה היא משמשת כעוזרת מנכ"ל לפיתוח הארגוני, ניהול ומטה המתחלק לשלושה צירים מרכזיים: ציר הפיתוח ארגוני, הציר האסטרטגי וציר קשרי החוץ.

כמו בכל עירייה גם בבית שאן ישנן משימות רבות הנוגעות באופן ישיר לחיי התושבים. רים הגיעה לעירייה כשמערכת QM7 כבר הייתה קיימת, ובכדי לנהל את המשימות שיוצאות ממטה המנכ"ל רים החלה להשתמש במערכת. רים מקבלת את הפרויקטים ואת המשימות שיוצאות מישיבות הנהלה לרבות ראש העירייה ומניעה אותם לפעולה. רים מספרת לנו "אני מפרקת מדיניות או תהליך אסטרטגי ארוך טווח למשימות קצרות ומדידות כך שבדרך כלל השלמת משימה מובילה למשימה הבאה". הפירוק מתבצע על פי התחומים והפרויקטים השונים וכולל הגדרת אחראים ותאריכי ביצוע. בישיבה הבאה חשוב שכבר נדע את הסטטוס של המשימות עוד לפני הישיבה על מנת שנוכל לשאול את השאלות הנכונות. כאן רים נכנסת חזק לתמונה. "בפגישות, QM7 מאפשרת לי לראות את התמונה המלאה ולהבחין בין עיקר לטפל".

רים מקלדה | QM7
בית שאן

בהתנהלות השוטפת רים מבררת את הסטטוס של הפרויקטים השונים. עם המידע הזה רים פונה לאותם הגורמים השותפים לתהליך ודוחפת לעמידה בזמנים שנקבעו, ומיידעת את הגורם הבא בשרשרת על כך שהמקל הועבר אליו והוא נדרש להתחיל טיפול. כך שבפגישה הבאה היא יודעת מה הסטטוס עוד לפני שהמשתתפים מתחילים לדבר. "למי שמחפש כלי אישי למעקב ובקרה, או למנכ"ל שמחפש שיתוף פעולה בין מחלקות והגברת אחריות אישית אני באופן אישי מאוד ממליצה על QM7".

היום כשמנכ"ל עיירית בית שאן נעדר מתפקידו רים פועלת ישירות אל מול ראש העיר וההנהלה הבכירה. ההתנהלות השוטפת שלה לא נפגעה כיוון שכל המשימות שהיא נדרשה לדאוג להם בשם ההנהלה מנוהלות ב-QM7.

ניהול משימות

באופן מיוחד מאוד, רים אמנם לא מנהלת אף אחד באופן ישיר, אך יחד עם זאת בזכות השימוש ב-QM7 היא הלב הפועם שדואג לדופק של העירייה. "בסופו של יום QM7 מאפשרת לי ייעול אמיתי של הזמן שלי ושל שאר המשימות. אני יכולה לתעדף משימות בקלות וסדר היום שלי ברור ואפקטיבי".

חברת QM7 מכירה במנהיגים הארגוניים הממנפים את מערכת QM7 כדי לקדם את הארגון במקסימום אפקטיביות. אלה מנהיגים שמנהלים דיונים איכותיים עם משימות ברורות, ומובילים ביצוע החלטות. הם משתפים את הצוות במטרות הקצרות וארוכות הטווח, ומעניקים תחושה של ביטחון ושלוות נפש.

מנהיגים ארגוניים מקבלים פוסט אישי המוקדש להם בבלוג של QM7. בנוסף אנו מקדמים את המנהיגים הארגוניים בערוצי המדיה החברתית וחושפים אותם למנהלים מובילים ברחבי העולם.

​כל משתמשי QM7 יכולים להגיש מועמדות להיות מנהיגי החודש על תרומתם הייחודית לארגון שבו הם עובדים.

אודות עיריית בית שאן

העיר בית שאן היא אחת הערים העתיקות בארץ ישראל, ממוקמת במרכז עמק בית שאן ומשתרעת על שטח של כ-7000 דונם, מתוכם כ-1500 דונם גן לאומי אשר נמצא בצפון העיר. נכון לשנת 2018, 4565 תלמידים יפתחו את שנת הלימודים ב-15 מוסדות חינוך, 308 תלמידים יעלו לכיתות א' ב- 9 בתי ספר יסודיים, 950 תלמידים ילמדו ב-42 גני הילדים. כמו כן, מתגוררים בבית שאן 19,787 תושבים והעיר משמשת כמרכז מסחרי לתושבי הסביבה. בחג הסוכות 2016 נחנכה תחנת בית שאן החדשה כחלק מקו הרכבת חיפה – בית שאן ונבנתה בסמוך לתחנת בית שאן ההיסטורית, שהייתה חלק מהקו ההיסטורי של רכבת העמק.

www.bet-shean.org.il

​אודות QM7

​QM7 הינה מערכת שיתופית המאפשרת בקרה, ניהול אישי וארגוני של משימות ותהליכים. המערכת מציעה כלים עוצמתיים וידידותיים לניהול משימות, ארגון דיונים ומעקב החלטות. המערכת נשענת על סביבת העבודה הקיימת באאוטלוק, ומאפשרת פיקוח, שליטה ובקרה על יעדים קרובים ורחוקים. המערכת מצטיינת בידידותיות למשתמש, סביבת תכנון ובקרה אינטגרטיבית, דוחות לניטור תמונת מצב, קשר בין משימות, המשכיות בין שנים, ניהול תכנית עבודה יחידתית וקישוריות לאימייל.