תמיכה

המשכיות עסקית

להתכונן, להתמודד ולהמשיך!

המשכיות עסקית היא תכנית המעניקה פתרונות ומענה למצבי חירום שונים ומאפשרת לארגון להמשיך בפעילותו גם במצבי חירום. התכנית נכתבת מראש והיא מכילה את כל התרחישים האפשריים העלולים לפגוע בארגון בשל מצבי חירום ואת הדרכים המתאימות והיעילות להתמודדות עם התרחישים האלו בזמן אמת.

המשכיות עסקית – מילת המפתח היא המשכיות!

המשכיות עסקית היא תכנית המתייחסת לפעולות שנדרש הארגון לבצע כדי להמשיך את פעילותו בהתאם למצב ולדרכים שבהם הוא יוכל להתמודד עם מצב החירום כדי להתאושש במינימום משאבים ובמינימום הוצאות. ההנחה העומדת בבסיס הכנת התכנית היא כי בכל מצב חירום, אסור שהארגון ייתפס לא מוכן.

התכנית להתאוששות עסקית לא מפרטת מצבים אפשריים של אסונות, אלא תוצאות. היא באה לתכנן התמודדות במצבים של מחסור בכוח אדם, בעיות במערכת המחשוב, חוסר אפשרות לתקשור עם גורמי חוץ, חוסר תפקוד של נותני שירותים ועוד.

המשכיות עסקית היא תכנית בת מספר שלבים. השלב הראשון הוא השלב הבסיסי שעליו בנויה כל התכנית וזהו השלב של הכרת הארגון. בשלב זה יש להעריך את האיומים והסיכונים שאליהם חשוף הארגון, להגדיר את הפעולות הקריטיות בעת משבר, את זמני ההשבתה המקסימליים של המערכות החיוניות, את זמני ההתאוששות המקסימליים ועוד.

השלב השני הוא שלב גיבוש האסטרטגיות שיאפשרו את ההתמודדות עם האיומים ומציאת פתרונות אפשריים לכל אחד מהמשאבים הנדרשים לקיום תקין של הפעילויות של הארגון.

השלב השלישי היא כתיבת תכנית פרטנית המיישמת את האסטרטגיות שהתקבלו בשלב הקודם. זהו גם השלב שבו בוחרים את האנשים שיתפעלו את הארגון בזמן המשבר. את האנשים שנבחרו משבצים באחד מהצוותים הבאים: צוות ניהול המשבר, צוות ניהול התכנית והצוות המבצע.

בצוות ניהול המשבר יהיו חברים בעלי תפקידים בכירים בארגון לצד יועצים מתחום ניהול משברים ותקשורת.

בצוות ניהול התכנית יהיו חברים מנהלים מדרג הביניים שעליהם תוטל האחריות ליישם את ההחלטות בפועל כאשר הצוות המבצע יהיה האחראי על ביצוע התכנית.

לאחר בחירת בעלי התפקידים שיאיישו את הצוותים בזמן המשבר יש לבצע בדיקות ומעקב אחרי התכנית כדי לעקוב אחרי הפעילויות, אחרי האיומים, להגדיר את המשאבים הנדרשים ולתת מענה וחלופות לכל תהליך שהוגדר כתהליך קריטי. בסיום כל השלבים, כל עובד ידע מהו תפקידו וכיצד עליו להיערך לקראת מצבי חירום בארגון.

מחפשי עבודה?

קורות חיים יש לשלוח למייל prizantrinattop@gmail.com

צור קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם